Lehed

pühapäev, 21. juuni 2009

Leena Välimäki SK koolitus vol 2

Täna oli koolitus pikemalt. 3 rühma: kaks VÕI/EVÕI ja üks ALG/AVA grupp.
Meie Poppyga osalesime samuti.
Tänased trennid olid veidi teistmoodi, sest võeti iga koer eraldi ning harjutati neid elemente, mis koerajuhi arvates olid problemaatilised. Õnneks olid probleemid suhteliselt erinevad ning seega sai erinevate elementide lahendust näha.
Meie Poppyga harjutasime liikumisel lamama minekut ja seisma jäämist. Ma olen küll paar korda juba neid proovinud, kuid väga tegelenud nendega ei ole. Alguses Leena küsis, et kas Pop läheb kiiresti lamama. Enamasti ta ikka läheb, aga seal muidugi väga kiiresti ei läinud :P Harjutasime alguses ainult kiiresti lamama minekut: alguses eest ja siis juba kõrval olles. See läks päris ludinal ning siis proovisime juba nii, et ma ise liikusin edasi. Ja pärast ka ilma, et ma oleks Poppyt lamama aidanud. Minu jaoks oli oluline tähelepanek, et alati tuleks viimasena teha abistamisega harjutus. Seda ma ikka tean, et alati viimane harjutus peaks olema superhästi tehtud, aga peale selle peaks ta ka koerale olema väga lihtne. Proovin meelde jätta :)
Siis tegime seisa käsku. Lihtsalt kõrvalkõnnist mingil hetkel andsin käsu ja siis lennutasin kohe palli. Selle ülesande puhul olin mina põhiline probleem, sest ma ei suuda ennast kontrollida :) Igal juhul lõpuks tuli see välja.
Kuigi ma olen mõelnud, et neid kahte harjutust tuleks eraldi teha, siis arvas koolitaja, et hea oleks need asjad järjest teha. Lamama minekut soovitas ta ainult maiusega premeerida ja kohe otsa teha seisa käsk, mida palliga premeerida. Siis koer õpib ka neid elemente tegema selles järjekorras nagu võistlustel ning ta teab, et peale lama käsklust tuleb seisa, mille eest ta saab palli (ja pall on ju ometi niiii tore). Igastahes kavatsen nüüd harjutada neid kahte asja koos.
Meie rühmas olid veel: valge lambakoer Alfix (tegi püsilamamist pea maas), austraalia lambakoer Emma (tegi kõrvale tulekut ja kõrvalkõndi) ja lühikarvaline collie Aapo (tegi kontakti, et koer võõraste inimeste juurde ei läheks).
Peale eraldi harjutuste tegemist tegime kõik koos lühikest püsilamamist (Poppy püsis väga ilusti, kuigi veits sebis ringi peaga):
Teiste gruppide koerte põhiharjutused olid ruut ja hantel. Ruuduga tekkiski vist inimestel kõige rohkem küsimusi ja probleeme. Ise ma olen ka ikka mõelnud, et kuidas seda kõige paremini hakata õpetama ja praegu me polegi eriti kaugel. Tundub, et tuleb ikka kuskilt peale hakata ja pärast lihtsalt vigu parandada :P

Igastahes mulle väga meeldis see nädalavahetus. Põhiline sõnum oli ikka, et kõik väga mänguliselt ning lühikeselt ja kõik harjutused väikesteks osadeks lammutada. Midagi uut selles ju tegelt ei olegi, aga hea kui keegi seda ikka meelde tuletab. Ja see on ka ikka põhiline, et isegi kui koer juba midagi oskab, siis tuleb vahest teha see asi talle ikkagi lihtsamaks.
Peale selle sain jälle ikka kinnitust sellele, kui oluline tegelt on koos kellegi teisega trenni teha. Et keegi kõrvalt vaataks ja vajadusel aitaks.
Mul on igastahes nii palju põnevaid ideid nüüd ja tahaks kohe kõike proovida koerte peal. :)

Peale koolitust tegime veel paar frisbee viset ka:
Pildid Leeletilt

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar