Lehed

laupäev, 30. jaanuar 2010

Päästekoerte KK trenn

Pilt Õie sõbrannalt :)

Päästekoertel on välja pandud kaks võistkonda Articuse Winter Cup'ile. Alguses oli juttu, nagu Poppy oleks ka võistkonnas, kuid jaan. keskel ütles Monika, et Pop on varus. See tegi mul tuju kohe rõõmsamaks, sest ausalt öeldes peale seda, mida ta jaan. SK võistlusel tegi, siis ma sain aru, et ma pean keskenduma teistele asjadele, kui KK elementide õpetamisele.
Täna pidi olema meil Articuse platsi peal trenn. Kui Margot veel neljapäeva õhtul kirja saatis, siis lasin kergelt kellaaegadelt silma üle. Kuna ma midagi teinud pole, siis mõtlesin, et ongi hea, teised saavad õpetada ja rääkida, kuidas midagi täpselt tegema peab. Ja kuna ma võistlema nagunii põhimõtteliselt ei pea, siis täitsa suva, et ta osasid elemente ei oska. Igaks juhuks ikka eile õhtuse jalutuskäigu ajal tegin Poppyle paar korda kotti ja hantlit. Hantlit me oleme teinud küll, aga kuna mõned puudused on ilmnenud, siis oleme ainult hoidmist teinud ja ka need trennid jäävad eelmise aasta numbrisse. Kotti pole me üldse vist teinud. Oleme teinud märki SK trennis ja suvel korra Katrina näitas meile, kuidas kotti õpetada, aga sinna see jäi. Siiski minu üllatuseks sai Poppy kotipointile pihta küll. Ja KK eeskirjad vaatasin kergelt üle, et saada aru, mis harjutused seal on.
Aga eile öösel, enne magama minemist, või siis põhimõtteliselt täna hommikul otsustasin veel kellaaja üle vaadata ja mis ma leidsin :) Seal oli veel ka kirjas, et meil toimub proovivõistlus ja kohtunikuks on Mari Ojarand. :) Oi, mu üllatus oli suur. Ma küll üritasin ennast kerra tõmmata, aga uni ei tulnud enam. Aga ega ma ei viitsinud enam hakata eeskirju lugema, ega koera treenima.
Hommikul lendasime siis platsile. Kuna väike põrguline Poppy ärkab viimasel ajal liiga vara, siis olime ka varakult kohal ja see oli hea, sest saimegi ka teiste sooritusi vaadata. Kohale jõudnud, otsustasin ma endale selgeks teha, mida seal platsil tegema pean. Küsisin igast tarkasid küsimusi ja vaatasin teisi.
Kui oli aeg Poppy autost välja võtta, siis mul jälle muidugi käed värisesid ja paha oli olla. Pop oli ka selline uimane. Proovisin talle küll natuke elu sisse ajada, aga eks ta sai aru, et mingi jama värk on jälle.
Meie olime paaris koos Õie ja Laraga. Meie tegime enne sooritusi ja Lara pandi lamama samal ajal.
Esimene võte oli hammaste näitamine. Päris naljakas, aga midagi valesti ei läinud :)
Teine võte oli kõrvalkõnd. Pop ei tahtnud kuidagi kontakti võtta, vaatas ainult, et mis värk on, et see imelik doberman seal lamaskleb tema platsi peal. Oleksin pidanud ta paremini kontakti võtma, aga nii ta läks. Alguses Pop ainult vahtis Larat, aga natukese aja pärast juba võttis kontakti ja kõrvalkõnni lõpp läks päris normaalselt. Ainult istumisega oli tal probleeme, kahtlustan külma ilma.
Järgmine võte oli istuma jäämine ja see oli ok.
Lama jäämine. Ise keerasin täiega tuksi. Ja kuna alguses andsin käsu natuke valesti ja siis üritasin seda kuidagi parandada, siis Pop ei saanud enam aru ja ei läinud lamama. Pidin talle vist 3 korda ütlema. Juurdetulekul istus jälle viltu.
Tõket tegime niimoodi esimest korda. Võib vist rahule jääda, aga peale tõket ei tahtnud jälle kõrval istuda.
Apportit hakkas veeretama suus tagasi tulles. Aga ülejäänud oli ilus. Isegi ei tõusnud püsti, kui ma talt selle ära võtsin.
Kohale saatmine. Alguses ei läinud jälle lamama. Juurdetulekul tuli ilusti otse. Kohale läks alles teise käsuga, aga kiiresti ja ilusti lamas ka.
Püsilamamine. Lamama läks jälle mitmenda käsuga ja lamas põhimõtteliselt lõpuni. Kui kohtunik andis mulle käsu koera juurde minna, siis tõusis istuma.
Kokkuvõtteks saime 82 punkti ja hinne hea. Muidugi ma ei jäänud rahule :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar