Lehed

pühapäev, 15. november 2009

Vidar Haarbergi seminar

Nädalavahetuse veetsin Vidar Haarbergi kuulekuskoolitusel. Vidar Haarberg on juba 23 aastat koolitanud nii IPO koeri, kui ka päästekoeri. See kord ta kahjuks päästest ei rääkinud ja keskenduti rohkem kuulekuse osale.
Mulle igastahes väga meeldis see koolitus. Nagu tavaliselt sai üle korratud ikka vanad tõed, mis kipuvad meelest minema ning sai ka nii mõndagi uut teada. Mõned asjad, mis raamatust loetud või ise välja mõeldud said ka kinnitust.
Väga hea oli, et ta õpetas meie koerajuhte mängima. Seda juhtub ikka igal koolitusel, et kõige pealt tuleb hakata inimestele mängimist õpetama. Ja nagu ikka läks selle peale päris palju aega ja see oligi hea. Minu jaoks on alati mängimine olnud väga keeruline, nüüd sain jälle natuke midagi juurde.
Teine hea asi oli, et ta õpetas kõikidele koertele peale mängu rahunemist. Seda tehakse küll palju varrukas, kuid kuulekuses mitte nii väga. Ja SK koolituses seda justkui ei kohtagi. Aga see meeldis mulle ja ma kavatsen seda teha. Point siis selles, et mängida natuke koeraga, lasta tal võita, anda koerale lama käsk ja siis mänguasja lahtilaskmiskäsk. Peale seda rahulikult mänguasi ära võtta, lasta koeral natuke rahuneda ja siis uuesti mõnda harjutust teha. Ma usun, et see sobib Poppyle, sest mulle ei meeldi väga võidelda koeraga selle nutsu pärast. Ma olen sarnaselt vahetevahel teinud, aga nüüd sain teada, kuidas täpselt kõik käib ja mida ja miks tehakse.
Teine asi, mis mulle hirmsasti meeldis, oli see, et ta soovitas kõrvalkõndi premeerida vasakult küljelt ja soovitavalt kõrgelt (ehk siis rinna või õla kõrguselt). See tundub nüüd päris loogiline ja maiust olen ennegi vasakust käest andnud, aga mänguasjaga premeerides ei ole seda nii väga silmas pidanud.
Üldse eelistas ta premeerida ainult mänguga, kuna tema koerad on väga korralikult enne õpetamist sisse mängitud. Ja oluline on, et premeerides ise ei liiguta. Annad mänguasja ja alles siis hakkad aktiivselt mängima.

Ma loodan, et mulle jääb kõik see tark jutt meelde ja ma suudan seda ka edasipidi oma trennides kasutada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar